Anahtar Kelime Bulma Yöntemleri

Bir SEO terimi olarak anahtar kelime; kullanıcıların arama motorlarında arama yaptıkları sırada kullandığı kelime veya kelime gruplarıdır. Bu nedenle anahtar kelime bulma yöntemleri yapılan aramalarda ön plana çıkabilmeniz için içeriğinizin odak noktası olmalıdır. Anahtar kelimeleri gelişi güzel bir biçimde kullanmak yerine detaylı bir şekilde anahtar kelime araştırması yapılması gerekmektedir.
Anahtar kelime, içerikleriniz ile kullanıcılar arasında bir köprü vazifesi görür. Bu köprüyü tamamlayan öge ise arama motorlarıdır. Bu yüzden anahtar kelime araştırması tüm site içi SEO çalışmalarının merkezi konumdadır diyebiliriz. Kullanıcıların arama yaptığı kelime veya kelime gruplarını içeriklerinizde bulundurarak web sitenize ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
Peki içerikleriniz için anahtar kelimeleri nasıl bulabilirsiniz? İşte bunun için birçok farklı yöntem ve araç bulunmaktadır. Bunların içerisinden dilediğinizi kullanarak web sitesi içerikleriniz için harika anahtar kelimeler bulabilirsiniz. Yazımızın devamında en çok tercih edilen anahtar kelime bulma araçlarını ve ekstra özelliklerini sizler için anlattık.
En Çok Tercih Edilen Anahtar Kelime Bulma Araçları
İçerikleriniz için anahtar kelimesi araştırması yaparken yararlanacağınız birçok araç bulunmaktadır. Bu araçlar araştırmanızın iyi sonuçlar vermesinin en iyi ve kolay yoludur. Anahtar kelime seçimi yapmak için bu araçları tercih edebilirsiniz.
Bizler en çok tercih edilen anahtar kelime bulma araçlarını sizler için derledik. Anlattığımız her aracın kendine has farklı özellikleri bulunmaktadır. İçlerinden kendinize en uygun aracı seçip kullanabilirsiniz.

Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı
Google ın ücretsiz olarak sunduğu Google adwords anahtar kelime bulma aracı en çok tercih edilen araçlardan biridir. Bu araç sayesinde seçtiğiniz anahtar kelimelerin Google’daki aylık arama hacmini görebilirsiniz. Ayrıca anahtar kelimenize benzer diğer anahtar kelimeleri de sizlere sunuyor. Böylece etkili bir anahtar kelime araştırması gerçekleştirebilirsiniz.
Bu aracın verilerinin güvenli olmasının sebebi Google kaynaklı olmasıdır. Elde ettiğiniz tüm veriler direkt olarak Google’dan gelmektedir. Bu özelliği de içerik çalışmalarınızda size oldukça fazla katkı sağlayacaktır. Aylık arama hacimleri ve kelimelerin arandığı tarih aralıklarını göstermesi de araştırmalarınızı daha da kolaylaştırıyor.
Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı’nın asıl kullanıldığı yer Google reklam kampanyalarıdır. Burada belirlediğiniz anahtar kelime listenizi direkt olarak arama ağı reklamlarınıza ekleyebilirsiniz. Üstelik bu araç anahtar kelimelerin sayfa başı teklifleri ve tıklama başı maliyeti gibi özelliklerini de sizlere sunuyor.

Google Trends Yardımı ile Anahtar Kelime Bulma
Anahtar kelime araştırmalarında yararlanacağınız bir diğer araç Google Trendler aracıdır. Google Trends üzerinden anahtar kelimelerinizin arama hacminin ne kadar olduğunu, kelimelerinizin popülerliğini, hangi bölgelerde arandığını ve benzer anahtar kelimeleri öğrenebilirsiniz. İçerik pazarlama ve e ticaret sektörlerinde faaliyet gösteriyorsanız kesinlikle kullanmanız gereken bir araç.
Arama trendleri özelliğini kullanarak anahtar kelimelerinizin size hangi tarih aralığında başarı sağlayıp sağlamayacağını öğrenebilirsiniz. Gerçek zamanlı olarak sunulan bu veriler sayesinde farklı anahtar kelimeleri de kullanarak karşılaştırma yapabilirsiniz. Böylece anahtar kelime listenizi en doğru şekilde oluşturabilirsiniz.
Google Trends in bir diğer önemli özelliği ise; anahtar kelimenizin Google dan sonraki en büyük arama motoru olan Youtube’da da trend olup olmadığı bilgisini sizlere sunmasıdır. Bu ekstra özellik sayesinde Youtube platformuna dair içerikler de hazırlayabilirsiniz. Youtube’da popüler olan kelimelere dair içerikler hazırlayarak daha yüksek izlenmelere ulaşabilirsiniz.

UberSuggest Anahtar Kelime Bulma Aracı
Neil Patel yani UberSuggest, SEO çalışmalarını destekleyen bir anahtar kelime bulma aracı özelliği taşıyor. Farklı dil seçeneği özelliği de bulunan bu araç, hedef anahtar kelimenizin arama hacmi, tıklama başı maliyet ve rekabet oranına dair verileri sunuyor.
Ücretsiz anahtar kelime bulma aracı olarak sunulan bu araç sunduğu özelliklere bakıldığı zaman Google Adwords anahtar kelime planlayıcı özelliklerine göre daha kullanışlıdır. Aynı zamanda SEO aracı olarak kullanabileceğiniz UberSuggest rakip analizi konusunda da oldukça ayrıcalıklı bir hizmet sunuyor.
Hedef anahtar kelimelerinizin rakipler tarafından nasıl kullanıldığına ve hangi içeriklerde kullanıldığına dair tüm bilgilere UberSuggest’den ulaşabilirsiniz.
Rakiplerinizin hangi anahtar kelimede kaçıncı sırada olduğunu da yine bu araçla öğrenme imkanına sahipsiniz. Böylece kendinize yeni bir strateji belirleyerek içerikleriniz için daha doğru sonuçlar elde edebilirsiniz.

SEMRush Anahtar Kelime Sihirli Aracı
Ücretli anahtar kelime bulma araçları arasında şüphesiz en çok tercih edileni SEMRush. Hem kendi sitenizin hem de rakip sitelerinizin performansıyla alakalı tüm bilgilere bu araç sayesinde ulaşabilirsiniz. Özellikle dijital pazarlama sektöründeyseniz bu aracı kullanabilirsiniz.
SEMRush SEO aracının en etkili özelliklerin birisi sadece bu değil. Bu araç sayesinde domain analizi de yapabiliyorsunuz. Ayrıca SEO çalışmaları için büyük katkı sağlayacak detaylı raporlamalar, bu aracı seçmeniz için büyük bir etken olma özelliği gösteriyor.
Bir diğer önemli özelliği ise lokasyon bazlı anahtar kelime araştırması yapabilmeniz. Bu özellik sayesinde çalışma yapacağınız ülkelere göre anahtar kelime seçimleri yapabilirsiniz.
Anahtar kelime analizi konusunda da oldukça yüksek performans gösteren SEMRush, rekabette olduğunuz sitelerin hangi anahtar kelimede kaçıncı sırada olduğunu da size gösteriyor.
Ayrıca belirlediğiniz kelimelerin benzerlerini veya uzun kuyruklu anahtar kelimelere ( long tail ) ait birçok bilgiyi de sizlerle paylaşıyor. Yine hedef anahtar kelimelerinizin aylık aranma hacimleri, CPC maliyetleri, SEO zorluğu gibi sunduğu veriler sayesinde tüm çalışmalarınızı kolaylaştırıyor.

Ahrefs Keywords Explorer
Ahrefs sayesinde anahtar kelimeler hakkında çok fazla detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz. Arama hacmi bilgisinin yanında, ilk sayfada olan içeriklerin tıklama oranları ve sonuçları hakkında da bilgi edinebiliyorsunuz. Bu özelliği sayesinde diğer araçlardan daha da farklı bir konumda yer alıyor.
Ahrefs anahtar kelime bulma aracının, rakip analizi özelliği sayesinde, rakiplerinizin hangi anahtar kelimeden ne kadar trafik aldığını da öğrenebilir, içerik çalışmalarınızı bu bilgiler ışığında düzenleyebilirsiniz. Ayrıca sunulan bu raporda sayfa dizininde bulunan tüm organik kelimeleri de görüntüleyebilirsiniz.
QuestionDB
QuestionDB diğer araçlara göre biraz daha farklı çalışıyor. Bu araç ücretsiz olup soru odaklı anahtar kelimeler bulmanızda size oldukça fazla yardımcı oluyor.
Soru odaklı anahtar kelimeleri de Reddit konu başlıklarından alıyor. Böylece soru- cevap odaklı içerikler hazırlayarak arama motorlarında üst sıralara çıkabilirsiniz. Üstelik bunları yaparken kelimeleri, popülerliğine göre de sıralayabiliyorsunuz.
Anahtar Kelime Araştırma Araçları Değerlendirme
Ücretli ve ücretsiz anahtar kelime bulma araçları sayesinde içerikleriniz için en doğru kelimeleri bulabilirsiniz. Bu kelimeleri kullanarak yazdığınız kaliteli ve özgün içerikler sayesinde arama motorlarında üst konumlarda olabilirsiniz.
Unutmayın anahtar kelime bir içeriğin temel taşıdır. Belirlenen anahtar kelime ve kelime grupları ışığında içerikleriniz kullanıcı odaklı olacağı için sizi başarıya götürür.